Повратак на врх
Школе за 21.век је образовни програм који је осмислила и спроводи оганизација British Council.
Циљ пројекта је да ученици стекну вештине критичког мишљења и решавања проблема као и усвајање практичних вештина програмирања.
Критичко мишљење је скуп вештина које се односе на промишљање вишег реда. То је размишљање које доводи до нових иновативних идеја и решавање проблема. Оно подразумева критички осврт на искуства и процесе учења и доношење одлука избегавањем уобичајених замки као што су на пр. сагледавање само једне стране проблема, одбацивање доказа који не иду у прилог нашим идејама, резоновање вођено страшћу,...
Решавање проблема је ментални процес који укључује способност анализирања и налажење најбољег решења проблема. Све што се ради како би се остварио постављени циљ представља решење проблема.
У оквиру програма свака школа је добила micro:bit уређаје-џепне рачунаре на којима деца могу да програмирају и користе их за решавање проблема. Овај уређај им омогућава да раде на забаван, иновативан и интерактиван начин.
Здрави коктелиза здрав организам
Пројекат „Школе за 21. век“ отворила је радионица коју је наставница хемије Сунчица Стевановић одржала у осмом разреду. Радионица је отпочела презентацијом о штетном деловању угљених хидрата да би се касније прешло на прављење здравих напитака под називом „Смути па попиј“. Ученици су имали прилику да експериментишу са укусима воћа и поврћа и проналазили идеалне рецепте које ће уврстити у свој режим исхране.
Анкета-Колико се храним здраво
Педагог школе спровела је анкету са ученицима од петог до осмог разреда која се односила на редовно узимање оброка и течности, њиховим здравим и нездравим навикама при узимању хране и на бављење физичким активностима. Крајем маја месеца обавиће се још једна анкета којом ће се утврдити да ли су ученици након стечених сазнања у оквиру пројекта проширили своја знања и применили их у свакодневном животу.
Мерење ученика
Наставница математике Радмила Станковић и наставник физичког васпитања Александар Рашић су у оквиру пројекта обавили мерење телесне тежине и висине ученика од петог до осмог разреда. Овакво мерење обавиће се и на крају пројекта када ће се упоредити резултати и видети да ли су се ученици придржавали режима здраве исхране.
Презентација „Здраво растимо“
Ученици седмог разреда су имали прилику да се путем презентације, коју је припремио наставник физичког васпитања Александар Рашић, упознају са начелима здраве исхране, хранљивим материјама и њиховим изворима (беланчевине, масти, витамини, минерали...). Такође, ученици су могли да науче колико се енергије изгуби кроз различите физичке активности, пирамидом исхране, како правилно одабрати намернице из појединих група,...